Információs társadalom

Információs társadalom

Tizenegyedik feladat

2015. április 19. - Hvik

A feladat leírásának olvasásakor a térhasználatról több dolog jutott eszembe. Nyilvánvalóan ott a közlekedés, az információáramlás, a különböző fogyasztási cikkek áramlása. Ami azonban külön megragadt, az az oktatás áramlása, illetve azok a lehetőségek, amiket az információs társadalom az oktatás térbeli akadályainak áthidalása érdekében tud biztosítani.

Ehhez egy korábban videót tartok relevánsnak, amely a Singapore's 21st-Century Teaching Strategies (Education Everywhere Series) (https://www.youtube.com/watch?v=M_pIK7ghGw4). Ebben a videóban az egyik szingapúri Future Schoolról van szó, amelyben jelentős mértékben használják fel az elektronikus eszközöket az oktatás színvonalának emeléséhez. Okostelefonok segítségével képesek megoldani, hogy a negyven fős osztályokban is minden diák minden kérdése megválaszolt legyen, illetve az oktatás különböző színterein is használják.

A videóban szerepel, hogy az információs technológia eszközeit felhasználva a tanárok képesek kapcsolatot tartani és folyamatosan információt cserélni más országok pedagógusaival, így tanulni folyamatosan a máshol elért eredményekből. Ez lehetőséget biztosít számukra a fokozott kísérletezésre, és egyre jobb tanítási módszerek kialakítására, konzultációra.

Bár a videóban nem említik, nyilvánvalóan fontos a távoktatás térnyerése az oktatás minden szintjén. Itt érdemes megemlíteni, hogy az alapfokú oktatás esetében nagy szükség van a pedagógus nevelési funkciójára is, így bár lehetséges, mégsem ajánlott a távoktatást ezen a szinten bevezetni. Azonban a lehetőség adott, így olyan diákok, akik korábban kirekesztődtek az oktatásból, így lehetőséghez juthatnak. A középfokú oktatás esetében hasonló a helyzet.

A felsőoktatást tekintve egyre elterjedtebbek a levelező képzések, és az online egyetemek. Mivel itt a nevelésnek már nincs szerepe, így a tudásátadás teljes mértékben átkerülhet online platformra, a közönség nemzetköziesedése pedig pozitív hatással lehet a hallgató nyelvi kompetenciáira is, illetve a csoportmunkák esetén elfogadóbbak lesznek más kultúrákkal szemben.

Úgy gondolom, hogy a térbeli különbségek, távolságok korábban több esetben is akadályozták az oktatáshoz való egyenlő hozzájutást, illetve a best practise-k áramlását, de az általánossá váló internet hozzáférés hatására ezek a különbségek elhalványulnak és remélhetőleg el is tűnnek.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://informtars.blog.hu/api/trackback/id/tr657381464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása