Információs társadalom

Információs társadalom

Negyedik feladat

2015. február 25. - Hvik

Az első kérdés az volt, hogy az interjú alapján Castells melyik gondolata ragadta meg a leginkább a figyelmemet és miért. Erre a kérdésre nehéz volt csak egy gondolatot kiválasztani, hiszen több ilyen is volt. Összevonnám a kérdést a másodikkal, ami hasonló ehhez; itt az a kérdés, hogy mi az a gondolat, amivel vitatkoznék.

Mivel nem vagyok jártas a média témájában, illetve a rendszerváltást és a szocialista Szovjetuniót is csak tankönyvekből ismerem, így merész lenne azt mondani, hogy valamely gondolatával vitatkozom. Inkább úgy mondanám, hogy több olyan gondolatot fogalmazott meg, amiről szívesen hallanék többet.

Az első ilyen gondolat a média hatalma, illetve a médián keresztül gyakorolt hatalom. Szívesen hallanék többet az Internet elterjedésének kezdetéről, hogy pontosan hogyan jelent meg a politikában, milyen fogadtatása volt, mi volt az emberek véleménye róla. Érdekelne, hogy vajon milyen hatással volt az emberekre, hittek-e a médiában elhangzó dolgoknak, vagy már az elejétől fenntartással kezelték-e? Nagyon érdekes lehetett ezt megtapasztalni, és így utólag felidézni az akkor talán még nem teljes képet.

Írta, hogy az a tendencia, hogy a hirdetők üzenete a műsorokba ágyazódva jelenjenek meg. Ezzel részben egyetértek, hiszen valóban sokszor tapasztalhatunk ilyet például a termékmegjelenítések esetén. Viszont emellett szerintem nagyon hangsúlyos az a szintén jelen lévő tendencia, hogy a hirdetésekből lesz műsor. Gondolok itt az élménymarketingre, amikor egy hirdetés, egy termék „életre kel”, és az emberek akár a részeivé is válhatnak a shownak.

Nem értek egyet továbbá azzal a mondással sem, hogy az emberek csak azért hirdetnének, mert mások ezt teszik, és aki nem, az lemarad. Úgy gondolom, hogy teljesen természetes ha valaki hirdeti, reklámozza a termékét, igazából mindegy is, hogy milyen marketing fogásokkal. Hiszen honnan tudnák meg enélkül a fogyasztók, hogy létezik a termék, és talán jobban kielégítheti az igényeiket, mint a korábban használt, már megszokott termék?

Nagoyn érdekes volt elolvasni a cikket, leginkább arról az átmenetről hallanék még, ami az internet megjelenését követte, illetve a rendszerváltáskori Oroszországról.

A bejegyzés trackback címe:

https://informtars.blog.hu/api/trackback/id/7219893

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal

süti beállítások módosítása